Leder Bodil Slørdal

Bli vår medarbeider!

BLI FRIVILLIG MEDARBEIDER!

Det er stadig behov for nye frivillige medarbeidere hos oss! Ta kontakt dersom du er interessert. Da vil du vil du få informasjon om neste innføringskurs, som består av tematiske samlinger digitalt eller fysisk, med forberedelser og gruppe-arbeid, samt prøvevakter med erfarne frivillige, til sammen 40 timer.

Vi planlegger et oppmøte-kurs i Trondheim på dagtid fra 16.4.2024. Vi legger også godt til rette for at alle skal kunne delta digitalt hvis de ønsker. Nye digitale innføringskurs holdes 8 ganger årlig. Fysiske innføringskurs i Trøndelag kan holdes på forespørsel ved nok påmeldte.

Som frivillige forplikter medarbeidere seg til 2 vakter på 5 timer i måneden og 4 fagsamlinger/veiledninger på 2-3 timer i løpet av ett år. Å være medarbeider i Kirkens SOS handler om å være medmenneske. Vi lærer alltid noe og blir aldri utlært. Vi er alltid 2 på vakt, som kan dele erfaringer og støtte hverandre. Veiledning i grupper på 4-10 hjelper oss til å bearbeide erfaringer og utvikle kompetansen vår. Vårt hovedfokus er forebygging av ensomhet og selvmord, men samtalene har svært varierte tema.

Hvis du har spørsmål eller vil søke om å bli frivillig, fyll ut kontaktskjema eller søknadsskjema her.

Velg senter Trøndelag. Ta også gjerne direkte kontakt med oss på telefon: 92 03 45 48 eller epost: [email protected].

Det er dessverre ikke mulig å bidra som frivillig før man har hatt opplæring og prøvevakter. Vi oppfordrer dere til å være aktive samtalepartnere på andre arenaer inntil videre!

Å snakke med folk om livet gir mening.

Kirkens SOS Trøndelag

Bispegata 1
7013 Trondheim

Bispegata 1, 7013 Trondheim
VIPPS: 611605
7011 05 20067

Kirkens SOS Trøndelag

Kirkens SOS Trøndelag har omlag 100 frivillige medarbeidere som besvarer henvendelser på telefon, SOS-melding og chat. Årlig tar vi imot omkring 17000 henvendelser fra mennesker som trenger noen å snakke med.

Telefonene er betjent hele døgnet, chatten er åpen hver hver kveld, og hele onsdag, lørdag og søndag. SOS-melding er alltid tilgjengelig. Vi besvarer tjenesten fra vaktrom over hele landet og fra kvalitetssikrede hjemmekontor.

Som frivillig på Kirkens SOS kan du hjelpe et annet menneske til å klare å stå i, og holde ut, vanskelige perioder av sitt liv. Du er til hjelp fordi ekte interesse, den gode samtalen, skaper håp og gir kraft. I tillegg er Kirkens SOS tilgjengelig 24/7, åpen også når alle andre er stengt. På Kirkens SOS tror vi at den enkelte selv er ekspert på eget liv, men når det røyner på trenger en å bli ekstra sett, støttet og styrket. Kontorlokaler med tre ansatte og vaktrom er i Trondheim sentrum.

Støtt vårt arbeid på VIPPS nummer 611605!

Årsmelding 2023

Her kan du lese mer om aktiviteten i Trøndelag og Norge i 2023.